Home » Massages » Voor en na het sporten

Massage vóór of juist na het sporten

Een goede sportmassage kan jou helpen om beter te herstellen van een zware training of een wedstrijd. Met deze massage zorg ik ervoor dat de doorbloeding van jouw spieren beter wordt. Hierdoor worden afvalstoffen uit jouw spieren afgevoerd en kunnen vastzittende en/of overbelaste spieren beter en sneller herstellen. Door ervoor te zorgen dat jouw spieren soepel zijn, help ik jou om goed te kunnen (blijven) bewegen.

Sportmassages zijn er niet alleen voor na de training of wedstrijd. Ook voorafgaand aan een sportprestatie kan een activerende sportmassage uitkomst bieden. Je spieren zijn dan al goed opgewarmd, waardoor de kans op blessures kleiner wordt. De activerende sportmassage is geen vervanging van een goede warming-up, maar is daar een aanvulling op.

Voor wie is een sportmassage geschikt?

Masseur geeft sportmassage na het sporten

Een sportmassage is in principe geschikt voor iedere sporter. Of je nu hardloper bent, voetbalt, of in de sportschool aan CrossFit doet. Zolang het maar om jouw spieren gaat. 

Tijdens de massage maak ik jouw spieren en bindweefsel goed los. Hiervoor is een intensieve massage nodig. Natuurlijk stem ik de behandeling zo goed mogelijk af op jouw lichaam. Maar bij klachten door vastzittende spieren of overbelaste spieren is deze behandeling niet altijd pijnloos. Daar staat tegenover dat het effect van een sportmassage groot is. 

Massage voor of na het sporten proberen?

Wil je een sportmassage proberen? Best Fysiek heeft massages van 30, 45, 60 en 90 minuten. Neem vrijblijvend contact met mij op, dan informeer ik je graag over de mogelijkheden.