Gratis schouderoefeningen om zelf aan de slag te gaan

Schouderklachten, we hebben er allemaal wel eens last van. Of het nu komt door urenlang zitten achter een bureau, een verkeerde houding, stress of zware fysieke inspanning, gespannen spieren in je nek en schouders kunnen behoorlijk pijnlijk zijn.
Met de 3 oefeningen in deze minigids kun je zelf aan de slag om  je schouders en nek te ontspannen. Ervaar hoe een paar gerichte oefeningen al een verschil kunnen maken. 

Je krijgt van mij 3x Hulp bij Schouderpijn. Een minigids met oefeningen, waarmee je je spieren kunt rekken. Niets ingewikkelds, je kunt de oefeningen heel makkelijk thuis doen. Alle oefeningen zijn stap voor stap beschreven, zodat je precies weet hoe je ze uit moet voeren. Ook staan er foto's bij om de belangrijkste stappen nog duidelijker te maken. 

Het mooie voor jou: je krijgt de minigids HELEMAAL GRATIS. Je hoeft hem alleen maar te downloaden.


Hoe het werkt

Heb jij last van pijnlijke vastzittende schouders en wil je daar zelf met gerichte oefeningen iets aan doen? Dat kan!

Ik geef je gratis 3 oefeningen die je op weg kunnen helpen.  Dit is wat je moet weten voor je aan de slag gaat:

  • Je schouder is met verschillende spieren aan je skelet vastgemaakt. Zelfs je borstspieren kunnen zorgen voor schouderklachten. In de gids dus 3 oefeningen voor verschillende spiergroepen.
  • Je kunt deze oefeningen doen wanneer je denkt dat je het nodig hebt. Mocht het nodig zijn dan kun je de oefeningen in deze gids elke dag doen. Kies dan 1 oefening uit en wissel deze per dag af.  Volg de instructies in de gids.
  • Met de oefeningen gaan we je spieren rekken. Kom je nog niet zo ver in het begin? Bouw het rustig op, dan gaat het steeds beter. Ga nooit forceren!

Download 3 gratis schouderoefeningen

Gratis oefeningen 3x Hulp Bij Schouderpijn
PDF – 394,0 KB 26 downloads